Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z X Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Przedstawienie sprawozdania Rady Seniorów z działań podjętych w 2024 roku.
5.
Informacje przewodniczącej rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
6.
Informacje burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa.
7.
Sprawozdania komisji rady z prac w okresie międzysesyjnym.
8.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Kórnik na lata 2025-2037,
b)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2025 rok,
c)
udzielenia dotacji na remont i renowację budynku gospodarczego położonego w Kórniku, ul. Dworcowa 3,
d)
udzielenia dotacji na remont i renowację budynku mieszkalnego wielorodzinnego położonego w Szczodrzykowie, ul. Poznańska 4,
e)
udzielenia dotacji na remont i renowację murów wewnętrznych przyziemia Zamku w Kórniku wraz z nadzorem – etap VII,
f)
ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników oraz kandydatów na strażaków ratowników będących członkami Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie Miasta i Gminy Kórnik,
g)
udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Poznania na dofinansowanie oferty edukacyjnej w obszarze samorządowego szkolnictwa podstawowego, z której korzystają mieszkańcy Gminy Kórnik w roku 2025,
h)
udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu,
i)
zgody na nabycie udziałów w zabudowanej nieruchomości położonej w obrębie Rabakowo, gmina Kórnik,
j)
nieodpłatnego przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w obrębie Gądki, gmina Kórnik,
k)
nieodpłatnego przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w obrębie Szczodrzykowo, gmina Kórnik,
l)
wyrażenia zgody na nieodpłatne obciążenie służebnością gruntową części nieruchomości położonej w obrębie Szczytniki, gmina Kórnik,
m)
ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Miasta i Gminy Kórnik dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego,
n)
przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
o)
przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
p)
Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy Kórnik w 2025 roku,
r)
określenia sezonu kąpielowego oraz wykazu kąpielisk na terenie Miasta i Gminy Kórnik w 2025 roku,
s)
przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Szczytniki i Koninko w rejonie ulic Wspólnej, Pisarskiej, Mostowej i Piotrowskiej, gmina Kórnik,
t)
przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszarów wsi: Kamionki, Mościenica, Skrzynki, Czmoniec, Radzewo, Konarskie i Biernatki w gminie Kórnik,
u)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Kórnik,
w)
rozpatrzenia petycji złożonej przez Urząd Cywilnej i Demokratycznej Kontroli,
x)
zmian w składzie osobowym Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
12.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
13.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.