Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z VI Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Wystąpienie przedstawicieli Kórnicko - Bnińskiego Bractwa Kurkowego.
5.
Informacje przewodniczącej rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
6.
Informacje burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa.
7.
Sprawozdania komisji rady z prac w okresie międzysesyjnym.
8.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Kórnik na lata 2024-2037,
b)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2024 rok,
c)
określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
d)
obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego,
e)
wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,
f)
ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości niezamieszkałych,
g)
wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości,
h)
ustanowienia zasady przyznawania, wysokość diet i zwrotu kosztów podróży służbowej dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych – sołtysów,
i)
zmieniająca uchwałę w sprawie zasad, trybu przyznawania i pozbawiania oraz rodzaju i wysokości stypendiów sportowych dla zawodników za osiągnięte wyniki sportowe oraz nagród i wyróżnień Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik dla trenerów i innych osób wyróżniających się osiągnięciami w działalności sportowej,
j)
określenia zasad przyznawania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków,
k)
zmieniająca uchwałę w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Kórnik,
l)
zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu,
m)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
n)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
o)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
p)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości położonej w Czołowie,
r)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Robakowo,
s)
zmieniająca uchwałę w sprawie nadania nazw ulicom w miejscowości Kamionki,
t)
zgłoszenia sołectwa Radzewo do Programu "Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+",
u)
zgłoszenia sołectwa Kamionki Stare do Programu "Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+",
w)
zniesienia statusu pomnika przyrody,
x)
zmieniająca uchwałę w sprawie powołania doraźnej komisji statutowej,
y)
rozpatrzenia skargi na działania Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik,
z)
rozpatrzenia skargi na Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej-Potulickiej w Kórniku,
aa)
rozpatrzenia skargi na Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej-Potulickiej w Kórniku,
ab)
rozpatrzenia skargi na Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej-Potulickiej w Kórniku.
ac)
PROPOPZYCJA WPROWADZENIA: przedłużenia terminu rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.
12.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
13.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.