Porządek obrad
1.
część I ROBOCZA - Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Informacje przewodniczącej rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
5.
Informacje burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
6.
Sprawozdania Komisji Rady z prac w okresie międzysesyjnym.
7.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2025 rok,
b)
wydatków zamieszczonych w budżecie Miasta i Gminy Kórnik na 2025 rok niewygasających z upływem roku budżetowego,
c)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i oddanie w dzierżawę na okres do 5 lat nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Kórnik, gmina Kórnik,
d)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i oddanie w dzierżawę na okres do 5 lat nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Kórnik, gmina Kórnik,
e)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
f)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
g)
zmieniająca uchwałę w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań publicznego zarządzania drogami powiatowymi,
h)
przyjęcia regulaminów korzystania z obiektów rekreacyjnych oraz sportowych będących własnością Miasta i Gminy Kórnik
i)
zmieniająca uchwałę w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji za pośrednictwem Wojewody Wielkopolskiego o zniesienie urzędowych nazw miejscowości: Huby - część Dachowa, Nowina - część wsi Dachowa, Fisierek - część wsi Kamionki, Huby Konarskie - część wsi Konarskie, Pole - część wsi Konarskie, Huby - część wsi Runowo, Biały Domek - część wsi Skrzynki, Domki - część wsi Skrzynki, Folwark - część wsi Skrzynki, Pole - część wsi Skrzynki.
j)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Kamionki,
k)
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie geodezyjnym Czmoniec w rejonie ulic Modrakowej i Konwaliowej, gmina Kórnik – ETAP 2,
l)
zmian w składzie osobowym Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miasta i Gminy Kórnik,
m)
przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi na Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik,
n)
PROPOZYCJA WPROWADZENIA: przedłużenia terminu rozpatrzenia skargi na Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik,
o)
PROPOZYJA WPROWADZENIA: w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia o przejęciu przez Miasto i Gminę Kórnik od Gminy Nowe Miasto nad Wartą wykonywania zadania publicznego w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego.
11.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
12.
Część II - budżetowa.
a)
prezentacja projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2026-2038 oraz projektu budżetu dla Miasta i Gminy Kórnik na 2026 rok - Burmistrz Miasta i Gminy Kórnik,
b)
przedstawienie opinii RIO w Poznaniu na temat projektu WPF Miasta i Gminy Kórnik na lata 2026 - 2038 oraz budżetu Miasta i Gminy Kórnik na 2026 rok,
c)
przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Finansów nt. budżetu Miasta i Gminy Kórnik na 2026 rok,
d)
dyskusja nad projektem budżetu oraz WPF,
e)
rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Kórnik na lata 2026-2038,
f)
rozpatrzenie projektu uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2026 rok.
13.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu.
14.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.