Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
I część ROBOCZA. Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Informacje Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
5.
Informacje Burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa.
6.
Sprawozdania Komisji Rady z prac w okresie międzysesyjnym.
7.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Kórnik na lata 2024-2037,
b)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2024 rok,
c)
udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Poznańskiemu,
d)
określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Miastu i Gminie Kórnik lub jej jednostkom organizacyjnym, oraz wskazania organów i osób uprawnionych do udzielania takich ulg,
e)
zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Kórnik,
f)
przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Ofiar Przemocy Domowej na lata 2024 – 2029 w Mieście i Gminie Kórnik,
g)
przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Mieście i Gminie Kórnik na lata 2024 – 2026,
h)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i zawarcie umowy dzierżawy gruntów sołeckich,
i)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości położonej w miejscowości Kórnik,
j)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości położonej w Radzewie,
k)
wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego i zawarcie kolejnej umowy użyczenia pomieszczenia w budynku Domu Integracji Międzypokoleniowej,
l)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Borówiec,
m)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Konarskie,
n)
nadania nazwy skwerowi w miejscowości Kórnik,
o)
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi Radzewo, w rejonie ulicy Kowalskiej – etap I,
p)
sposobu sprawienia pogrzebu przez Miasto i Gminę Kórnik. - dodano 17.06.2024
11.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
12.
II część ABSOLUTORYJNA.
13.
Przedstawienie przez Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik Raportu o stanie gminy Kórnik.
b)
głos zabierają mieszkańcy.
15.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta
i Gminy Kórnik wotum zaufania.
16.
Przedstawienie przez Burmistrza sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Kórnik za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia.
a)
zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu na temat sprawozdania.
17.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z prac nad wykonaniem budżetu za 2023 rok.
a)
odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Kórnik za 2023 rok:
b)
zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu na temat wniosku Komisji Rewizyjnej.
18.
Dyskusja nt. wykonania budżetu.
19.
Podjęcie uchwał w bloku absolutoryjnym:
a)
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz
ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 r.,
b)
podjęcie uchwały absolutoryjnej.
20.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.