Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Informacje przewodniczącej rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
5.
Informacje burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa.
6.
Sprawozdania komisji rady z prac w okresie międzysesyjnym.
7.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
nadania tytułu Honorowej Obywatelki Miasta i Gminy Kórnik Pani Teresie Rogozi Olejnik,
b)
nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Kórnik Panu Antoniemu Odzimkowi,
c)
nadania tytułu Honorowego Obywatela Miasta i Gminy Kórnik Panu Adamowi Grzegorowskiemu,
d)
nadania tytułu Wyróżnionej za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Pani Janinie Szymczak,
e)
nadania tytułu Wyróżnionej za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Pani Krystynie Kozłowskiej,
f)
nadania tytułu Wyróżnionej za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Pani Sabinie Bogusławskiej,
g)
nadania tytułu Wyróżnionej za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Pani Sabinie Hinc,
h)
nadania tytułu Wyróżnionej za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Pani Zofii Walerczyk,
i)
nadania tytułu Wyróżnionego za działalność na rzecz społeczności lokalnej na terenie Miasta i Gminy Kórnik Panu Leszkowi Grześkowiakowi,
j)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2024 rok,
k)
konsultacji społecznych w sprawie podziału sołectwa Błażejewo,
l)
przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2025 - 2028,
m)
przyjęcia Regulaminu przyznawania grantów na organizację zajęć pozalekcyjnych, ścieżek edukacyjnych i projektów edukacyjno - wychowawczych w przedszkolach oraz szkołach podstawowych, prowadzonych przez Miasto i Gminę Kórnik,
n)
zmieniająca uchwałę w sprawie wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowych na realizację zadań wykonywanych przez podmioty prowadzące żłobki, kluby dziecięce, zatrudniających dziennych opiekunów lub dziennych opiekunów prowadzących działalność na własny rachunek na terenie Miasta i Gminy Kórnik,
o)
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Miasta i Gminy Kórnik dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego,
p)
ustalenia wysokości opłaty za świadczenia udzielane przez Żłobek „HOCKI KLOCKI” prowadzony przez Miasto i Gminę Kórnik,
r)
ustalenia regulaminu określającego zasady i tryb korzystania ze świetlic wiejskich działających na terenie Miasta i Gminy Kórnik oraz upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik do ustalenia opłat za korzystanie ze świetlic,
s)
zmieniająca uchwałę w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Kórnik,
t)
wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny nieruchomości położonej w Kórniku,
u)
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Kórnik ze zmianą obejmującą grunty miejscowości Koninko, Szczytniki, Kamionki, Bnin, Czołowo, Konarskie, Radzewo, Czmoniec, Czmoń oraz część obrębów Żerniki, Gądki, Borówiec, Skrzynki, Kórnik, Błażejewko, Biernatki – jezioro i Dziećmierowo na zachód od trasy S11.
11.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
12.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.