Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji – stwierdzenie kworum i przedstawienie porządku obrad.
2.
Wybór sekretarza obrad.
3.
I część UROCZYSTA z okazji 35 -lecia powstania samorządu terytorialnego w Polsce. Wysłuchanie przemówienia Przewodniczącej Rady Miasta i Gminy Kórnik.
4.
Przedstawienie przez Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik prezentacji nt. 35 lat gminy Kórnik.
5.
II część ROBOCZA. Przyjęcie protokołu z XIII Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik.
6.
Informacje przewodniczącej rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
7.
Informacje burmistrza z działalności międzysesyjnej, w tym:
a)
z wykonania przetargów,
b)
z pozyskiwania środków pozabudżetowych,
c)
z działalności Straży Miejskiej w Kórniku,
d)
z prac Komisji Bezpieczeństwa.
8.
Sprawozdania komisji rady z prac w okresie międzysesyjnym.
9.
Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska w następujących sprawach:
a)
Statutu Miasta i Gminy Kórnik,
b)
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Kórnik na lata 2025-2037,
c)
zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Kórnik na 2025 rok,
d)
zatwierdzenia Sołeckiej Strategii Rozwoju wsi Błażejewo w Gminie Kórnik na okres marzec 2025r. – marzec 2030r.,
e)
zgody na nabycie dwóch lokali mieszkalnych wraz z udziałem w gruncie, położonych w obrębie Bnin, gmina Kórnik,
f)
nadania nazwy ulicy w miejscowości Kamionki,
g)
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Dachowa w rejonie ul. Poznańskiej i Szerokiej, gmina Kórnik – etap 7,
h)
rozpatrzenia skargi na Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata w Kamionkach.
13.
Odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych.
14.
III część ABSOLUTORYJNA. Przedstawienie przez Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik Raportu o stanie gminy Kórnik.
b)
głos zabierają mieszkańcy.
16.
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta
i Gminy Kórnik wotum zaufania.
17.
Przedstawienie przez Burmistrza sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Kórnik za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia.
a)
zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu na temat sprawozdania.
18.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej RMiG Kórnik z prac kontrolnych nad wykonaniem budżetu za 2024 rok.
a)
odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej RMiG Kórnik o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Kórnik za 2024 rok,
b)
zapoznanie się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu na temat wniosku Komisji Rewizyjnej RMiG Kórnik.
19.
Dyskusja nt. wykonania budżetu.
20.
Podjęcie uchwał w bloku absolutoryjnym w sprawach:
a)
zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok,
b)
udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Kórnik absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
21.
Wolne głosy i wnioski. Informacje.