zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta i Gminy Kórnik

Rada Miasta i Gminy Kórnik Transmisje z obrad Rady

XII Sesja Rady Miasta i Gminy Kórnik, 26-03-2025 AN

Czas publikacji: 28 dni 5 godzin temu
Długość nagrania: 03:09:00
Liczba odtworzeń: 209
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XII Sesja Rady Miasta i Gminy Kórnik - Streszczenie

Data: 26 marca 2025

Obecni radni: 19

Porządek obrad

  1. Przyjęcie porządku obrad
  2. Wybór sekretarza sesji
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
  4. Wręczenie aktów powołania do Rady Młodzieżowej
  5. Rozpatrzenie apelu w sprawie zmian w ustawie o samorządach gminnych
  6. Informacje Burmistrza o działalności międzysesyjnej
  7. Sprawozdania Komisji Rady
  8. Rozpatrzenie projektów uchwał
  9. Interpelacje
  10. Zapytania radnych
  11. Wnioski radnych
  12. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski radnych
  13. Wolne głosy, wnioski i informacje

Przebieg posiedzenia

1. Przyjęcie porządku obrad

Przewodnicząca sesji stwierdziła kworum i przystąpiono do głosowania nad porządkiem obrad, w którym dodano punkt H dotyczący przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Bodniaka. Porządek obrad przyjęto jednogłośnie.

2. Wybór sekretarza sesji

Proponowano pana Sebastiana Steina na sekretarza sesji, co zostało zaakceptowane przez 18 radnych, jedna osoba wstrzymała się od głosu.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Protokół z XI sesji przyjęto jednogłośnie.

4. Wręczenie aktów powołania do Rady Młodzieżowej

Wręczono akty powołania dla dziewięciu członków Rady Młodzieżowej, którzy będą pełnić funkcje doradcze i opiniodawcze w zakresie działań na rzecz młodzieży.

5. Rozpatrzenie apelu w sprawie zmian w ustawie o samorządach gminnych

Przedstawiono stanowisko, że gmina nie zajmie stanowiska w sprawie apelu, co zostało zaakceptowane przez radnych.

6. Informacje Burmistrza o działalności międzysesyjnej

Burmistrz Przemysław Pacholski przedstawił sprawozdanie z działań gminy w okresie od 26 lutego do 24 marca, w tym m.in. uczestnictwo w spotkaniach dotyczących budowy dróg, współpracy z innymi samorządami oraz wizyt w schronisku dla zwierząt.

7. Sprawozdania Komisji Rady

Przedstawiono sprawozdania z działalności komisji, nie zgłoszono uwag.

8. Rozpatrzenie projektów uchwał

Podjęto kilka uchwał, w tym dotyczących zmian w budżecie gminy, przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2026, oraz zaliczenia drogi ulicy Spacerowej do kategorii dróg gminnych. Wszystkie uchwały przyjęto jednogłośnie.

9. Interpelacje

Radni zgłosili interpelacje dotyczące m.in. stanu dróg, kanalizacji oraz potrzeb mieszkańców. W szczególności poruszono kwestie dotyczące ulicy Na Skraju Lasu oraz potrzeby poprawy bezpieczeństwa w okolicy.

10. Zapytania radnych

Radni zadawali pytania dotyczące różnych spraw, takich jak oświetlenie dróg, stan budynków oraz kwestie związane z inwestycjami w gminie.

11. Wnioski radnych

Radni przedstawili wnioski o poprawę infrastruktury, w tym oświetlenia oraz stanu dróg w gminie.

12. Odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wnioski radnych

Burmistrz oraz wiceburmistrzowie udzielili odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i pytania, zapewniając o rozpatrzeniu zgłoszonych problemów.

13. Wolne głosy, wnioski i informacje

Podczas wolnych głosów poruszono m.in. temat organizacji festiwalu Batyskaf, który spotkał się z pozytywnym odbiorem radnych, ale również z pewnymi zastrzeżeniami ze strony burmistrza. Dyskusja na temat wsparcia dla organizacji pozarządowych oraz wydarzeń kulturalnych w gminie trwała do końca sesji.

Sesja zakończona.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje