zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta i Gminy Kórnik

Rada Miasta i Gminy Kórnik Transmisje z obrad Rady

XI Sesja Rady Miasta i Gminy Kórnik - 26.02.2025

Czas publikacji: 44 dni 17 godzin temu
Długość nagrania: 04:35:34
Liczba odtworzeń: 119
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XI Sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik - 26.02.2025

Na XI sesji Rady Miasta i Gminy Kórnik, która odbyła się 26 lutego 2025 roku, zebrali się radni, burmistrz oraz goście, w tym seniorzy i pracownicy urzędu. Przewodnicząca sesji rozpoczęła obrady od stwierdzenia kworum oraz przedstawienia porządku obrad.

Punkt 1: Przyjęcie porządku obrad

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, po usunięciu jednego z punktów, który został wycofany. Radni głosowali za przyjęciem porządku, a wynik głosowania to 20 głosów za.

Punkt 2: Wybór sekretarza obrad

Na sekretarza obrad wybrano radnego Jerzego Rozmiarka, co również zostało zaakceptowane przez radnych.

Punkt 3: Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia

Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty bez uwag, a głosowanie zakończyło się wynikiem 20 głosów za.

Punkt 4: Sprawozdanie Rady Seniorów

Przewodniczący Rady Seniorów, Marek Kaczmarek, przedstawił sprawozdanie z działalności Rady Seniorów za 2024 rok. Wskazał na szereg uchwał oraz wydarzeń, w których brali udział seniorzy, podkreślając ich zaangażowanie w życie społeczne gminy.

Punkt 5: Informacje przewodniczącego Rady

Przewodnicząca Rady przekazała informacje o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym, w tym spotkaniach z różnymi instytucjami oraz problemach dotyczących infrastruktury.

Punkt 6: Informacje burmistrza

Burmistrz Przemysław Pacholski przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie międzysesyjnym, omawiając m.in. przekazanie samochodu dla OSP, akty notarialne dotyczące wykupu działek oraz współpracę z różnymi instytucjami.

Punkt 7: Rozpatrzenie projektów uchwał

W tej części sesji radni przegłosowali szereg uchwał, w tym zmiany w budżecie, udzielenie dotacji na remonty, a także plany zagospodarowania przestrzennego. Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie lub z minimalnymi sprzeciwami.

  • Uchwała nr 157 - zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej
  • Uchwała nr 158 - zmiana uchwały budżetowej
  • Uchwała nr 159 - dotacja na remont budynku gospodarczego
  • Uchwała nr 160 - dotacja na remont budynku mieszkalnego
  • Uchwała nr 161 - dotacja na remont murów zamku
  • Uchwała nr 162 - ustalenie ekwiwalentu dla strażaków
  • Uchwała nr 173 - określenie sezonu kąpielowego
  • Uchwała nr 174 - przystąpienie do sporządzenia planu zagospodarowania

Punkt 8: Interpelacje radnych

Radni zgłosili szereg interpelacji dotyczących m.in. organizacji ruchu, budowy świetlic, a także systemu komunikacji autobusowej. Wiele z tych interpelacji dotyczyło poprawy infrastruktury oraz bezpieczeństwa mieszkańców.

Punkt 9: Zapytania i wnioski radnych

Radni zadawali pytania dotyczące stanu realizacji różnych projektów, takich jak budowa dróg, oświetlenia, a także termomodernizacji budynków. Odpowiedzi udzielali burmistrz oraz kierownicy wydziałów, informując o postępach w realizacji zadań.

Punkt 10: Wolne głosy i wnioski

W tej części sesji radni mogli wyrazić swoje opinie na różne tematy. Pojawiły się propozycje dotyczące organizacji wyjazdowych posiedzeń komisji oraz inne inicjatywy mające na celu poprawę komunikacji z mieszkańcami.

Punkt 11: Zakończenie sesji

Sesja zakończyła się podziękowaniami dla wszystkich uczestników oraz zaproszeniem na kolejne spotkanie, które odbędzie się 26 marca 2025 roku.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje